A verovao sam…

***

Njegovo lice izorano upijalo je svaku senku. Linije i linije vijorile su se. Čitam da se mnogo smejao. Oko očiju mu smejalice. Ili je plakao i plakajući gužvao lice u osmeh? 
Često je gledao. U Nešto. U Nekog. Zaboravljajući na svet oko sebe. Gledao je. Ko da vidi. Budućnost možda? Gledao je prošlost. 
Dugo bi tako ćutao pod starom dunjom u dvorištu. Gledao senke što mu pred oči prolaze. 
  • Nama su svi nadenuli neko ime. Cigani, Čankari, Gurbeti, Rotbari, Kotlari, Cige, Romi, Romine, Egipćani, Gitanos, Hungaros, Kalones, Sinti, Erlides, Arli… Stotinu imena za nas jedne. A mi smo sve vas jednim imenom nazvali. Gegula. Iz osvete. Vama. Da. Smešni smo. Oduvek smo vam bili smešni. A što? Zbog slobode. Zbog zemlje. Zbog lutanja? I vi svi lutate zarobljeni u svom odelu. Lutate zarobljeni tražeći sebe. Tražeći, robite sebe. Kako ne razumeš? 
Cepao je polako listove novina. Motao duvan. Spajao pljuvačkom papir i palio. 
  • Mi nemamo svoju zemlju. A živimo u svim zemljama sveta. Nemamo svoju muziku. Sviramo svu muziku sveta. Nemamo svoj jezik, a govorimo sve jezike sveta. Ni religiju nemamo više, a imamo sve religije sveta. Nemamo ni vladu, ni vojsku, niti to želimo. Zar smo zbog toga gori od vas? Šta će nam vojska kada ne mislimo nikog osvajati? Mi smo osvojili zemlju. Šta će nam vlada kada živimo slobodu? Zar moraju svi pod isti kalup? I zato sam lažov, lopov, krvni osvetnik, neko koga se treba kloniti…neko od koga treba bežati. A čovek sam. Evo mesa, žila, vena, evo nosa, obraza, čistog, i očiju. Evo mojih ruku, radničkih, neokaljanih..Evo mene, čoveka.
  • I ko bi znao odakle smo došli, šta pitaš, ko da moja duša zna. Ded mi je govorio. Ali, više se i ne sećam. Ko u lavirintu misli mi stoje. Ne znam šta je istina, a šta laž. Šta sam izmisilio, usput, tako, vremenom. Tražimo nešto. Nešto tražimo i mirku nemamo. 
  • Ostario sam. 
Leave a Reply

